Séminaire organisé par les occitanistes de l’équipe de recherches ReSO, à 18h, salle Kouros, Site Saint-Charles (tram Albert 1er)
Isabelle Collomb, Docteure en Etudes occitanes, Toponymiste au CPLO : Restituer, enrichir, transmettre : le rôle du toponymiste au service des territoires occitans
Le travail de toponymiste au sein du Congrès Permanent de la Langue Occitane, consiste à la fois à établir un inventaire de l’existant en matière de promotion de la langue à travers des noms de lieux et à restituer les toponymes et micro-toponymes en occitan afin de créer une base de données interactive. Il contient aussi un axe de socialisation qui consiste à répondre à des demandes, à donner des conférences, à animer des ateliers.
Caroline Calvet, Docteure en Sciences du langage, Dipralang : De la foncion sociala a l’objècte lingüistic : l’importància de la toponomia per la compreneson del territòri
La toponimia se limita pas a la simpla designacion dels luòcs : constituís un objècte lingüistic e social que participa a la bastison dels territòris. Sus Aubrac, per exemple, los micro- e nanotoponims occitans fan veire un ligam estrech entre lenga, practicas agricòlas e païsatge. L’escafament progressiu de la toponimia d’origina pausa doncas la question de la preservacion d’aqueles sabers eiretats, portaires de sens e d’identitat, e de la valor d’usatge contemporanèa que s’i pòt tornar. A travèrs l’estudi diacronic e sincronic de la toponimia locala, s’agís d’interrogar en qué la valorizacion dels noms de luòcs pòt contribuir a l’encòp a la compreneson collectiva del territòri e a la revitalizacion lingüistica de l’occitan.
accessible en visio-conférence : https://univ-montp3-fr.zoom.us/j/98112256159?pwd=WeZwyCyKJ5g5NI1vbIakPnAHy11O2E.1